Málnás-mangós sajttorta

Történt, hogy a férjem mangós-passiógyümölcsös tortát kért születésnapjára, félig-meddig viccből, hiszen érett mangót is nagyon ritkán kapni a magyarországi boltokban. Lehet kapni viszont mangópürét a fűszerboltokban vagy ázsiaiétel-boltokban! Úgyhogy elkezdtem keresni a recepteket, végül pedig összeállt valami, amiről majdnem azt hittem, hogy torta sem lesz, maximum egy halom puding... aztán mégis torta lett, méghozzá a legfinomabb sajttorta, amit valaha ettünk. 

20170624_torta_2.jpg

A mangóhoz nem csak a passiógyümölcs áll nagyon jól (állítólag, én sosem ettem), hanem a málna is. Így ez a torta málnás lett. Kimondottan kellett rá a málnás szirup, a tortában nincs általam hozzáadott cukor.

Tésztaalap hozzávalók: 

1 csomag zabkeksz

1 evőkanál kókuszreszelék

80 g vaj

A vajat nem szabad felolvasztani, csak kivenni a hűtőből jó előre, hogy jól megpuhuljon (az olvasztott vajnak más az íze, főleg ha túl van hevülve). A kekszet darálóban vagy zacskóban kézzel jól össze kell törni (én zacskóban szoktam, kettőben, mert az egyik mindig kilukad az elején, amikor még darabos). Az összetört kekszet alaposan el kell keverni a kókuszreszelékkel és a vajjal, majd ezt kb. 24 cm-es tortaformába nyomkodni és betenni a hűtőbe.

 

Krém hozzávalók:

kb. 500 g mangópüré

250 g mascarpone

200 g görög joghurt

2 dl habtejszín

1 egész lime reszelt héja

1/2 lime leve

10 db zselatinlap

 

Én egy 900 grammos mangópürét tudtam venni, ami édesített volt, így a krémbe már nem is tettem cukrot. Ha natúr a mangópüré, akkor ajánlott édesíteni, de 2-3 evőkanál cukor kb. elég lehet. 

A zselatinlapokat 5-10 percre hideg vízbe kell áztatni. A mangópürét felmelegíteni (40-50 fokra), és a kinyomkodott zselatinlapokat elkeverni benne (és a cukrot előbb, ha natúr volt a püré), majd félretenni hűlni. A tejszínt mérsékelten felverni habverővel. A jelen torta esetén a tejszín túl meleg volt, ezért nem nagyon sikerült felverni. Ez talán még jót is tett a tortának, mert nem lett olyan habos, inkább tömör pudingos állagú. A mascarponét a joghurttal krémesre keverni a lime héjával és levével együtt, majd hozzáadjuk a kihűlt mangópürét. Végül pedig óvatosan, több részletben a tejszínhabot is hozzákeverjük. A tésztaalapra öntjük a krémet és néhány órára hűtőbe tesszük. Nagyon hígnak tűnt a krém, de 3 óra alatt nekem megdermedt annyira, hogy mehetett rá a málnás szirup. Ha előző nap készül, akkor a málnát csak frissen készítsük el hozzá.

Málnaszirup hozzávalók:

pár csepp vagy kis kupaknyi citromlé

50 g barnacukor

200 g málna

Ezt egy parfétorta receptből vettem. A citromlével a cukrot kicsit megkaramellizáljuk. Nem kell nagyon égetni, elég ha jól elolvad és kicsit kezdi pirítani a hő a cukrot. Ekkor mehet bele a málna, rottyantunk rajta, hogy leve is legyen, de darabos is maradjon, és kész is. Ha kihűlt, mehet a torta tetejére.